tisdag 1 maj 2012

Veckans matsedel

Igår var vi och inhandlade veckans matvaror. Det var verkligen en påfrestning ska jag säga. Mitt tålamod är inte vad det brukar vara... Gött att det är avklarat för denna vecka!
Så här ser veckans meny ut.
 
Måndag: Pasta med laxröra på helgens rester
Tisdag: korvgryta med ris
Onsdag: Chili con carne med bröd
Torsdag: Ärtsoppa och pannkakor
Fredag: Fiskpinnar med mos och hemmagjord remoulad, ärtor
Lördag: Enchiladas med kyckling
Söndag: Fläskfile i ost och senapssås, råstekt potatis, grönsallad

Det blev en ganska enkel matsedel denna veckan, inte för att jag brukar vara så pretentiös med maten under arbetsveckorna... Lediga helgdagar brukar jag göra storkok, stekar och grytor. Det är bra att fylla upp frysen med lite matlådor vid nödfall!
Dagen idag har gått i växthusets tecken. Jorden är nu på plats och bevattningssystemet. Smultronen är planterade i sina krukor och bärbuskarna i sina 'pallkragar'. Det blir så bra.



Jag planterade ut mina gurkor, paprikor och purjo i växthuset, hoppas att de inte dör chockdöden nu bara!


Nu återstår det att lägga grus och stenplattor runt om och inuti, och göra iordning mitt planteringsbord. Jag har ett gammalt singerbord som jag ska göra ny skiva på och använda som bord, blir skitbra tror jag!
Det blev också en spontantripp till djuraffären och inhandlade en leopardgecko till P. En mycket lycklig pojk har ringt runt bekantskapet och berättat om sitt nya husdjur Rango!
 
 
 
 
 
Nån som har tänkt att delta i Ravelympics i år? Jag funderar på det, är sugen på att sticka en till February Lady Sweater. Har gjort en i Drops Nepal men jag tyckte att den blev lite för tjock. Vill ha en i lite tunnare garn denna gång. Men då har jag bestämt att jag måste göra färdigt fabelkoftan som sitter på stickorna nu. Började på sista ärmen igår så det ska väl inte vara oöverstigligt att den blir klar innan augusti! Det passar ypperligt i år eftersom jag är hemma på havandeskap då (förhoppningsvis). Jag ser verkligen fram emot OS när jag vet att jag kommer att se på mycket av det, fint när det bara är en timmes tidsskillnad så man slipper sitta uppe på nätterna!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar