fredag 11 maj 2012

Nackspärr

Vaknade med en rackarns nackspärr i morse. Det är så jobbigt, går runt hela dagen och spänner sig så det blir ännu värre. Sitter nu i soffan med en vetekudde runt nacken, lindrar lite i alla fall! Fast stickningen blir ju lidande. Men jag har stickat, blockat och monterat min fabeltröja! Skönt att det var gjort, bilder kommer!
 
Sjalar är något som jag stickar allt som oftast, utan att egentligen använda mig av speciellt mycket. Är inte det konstigt? Men lusten överträffar väl förståndet eller nått i den stilen. Men det är ju fina presenter som det brukar sluta som. Dessa två sjalar har jag fortfarande kvar i min ägo. De var en fröjd att sticka.
Den översta en Juneberry triangle av Jared Flood som är stickat i Rowans cotton-silk och kanten i drops Lima. Tjockare garn i sjalar är något som jag uppskattar eftersom jag är en frusen själ.
 
 
 
Detta är en Maya av Romi, stickad i jitterbug. Favorit bland garn och ett lättsamt mönster!
 
Häromdagen bakade jag morotsmuffins, enkelt och mycket gott! Gillar formatet bättre på muffins än kaka.
Bara att gå efter ett recept på morotskaka och klicka i formar istället och på med glasyren. Blåbären passar väldigt bra i smaken men det blir en trevlig dekoration också! Har använt en gammal bild, tänker inte riktigt så långt att det ska tas kort innan man hugger in. Men jag håller på att lära mig!
 
 
 
Nu blir det att heja på Tre Kronor och kanske sticka några maskor. Ha en fortsatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar