onsdag 23 maj 2012

Veckans matsedel

Början på denna veckan har varit hysterisk. Två stycken på jobbet är hemma och är sjuka, och eftersom vi bara är fyra totalt blir det ganska jobbigt. Vi två som är kvar får jobba dygnet runt känns det som.
Jag jobbar på en spelbutik/cafe och har öppet 11 timmar varje dag plus att det måste vara bemannat med två personal minst 7 av timmarna, ni förstår matematiken, phuu!
Hur är talesättet, man får vila när man dör, haha nått sånt!
 
Jag har hunnit gjort veckans matsedel i alla fall även om tid till handling inte har infunnit sig än, det blir att handla på vägen hem från jobbet till dagens middag.
 
Veckans matsedel

Måndag: Fiskgratäng
Tisdag: köttfärspaj med sallad och creme fraiche
Onsdag: fiskbullar med makaroner ( godare än man kan tror)
Torsdag: tacos
Fredag: Flygande Jakob med ris
Lördag: Lövbiff med potatis och rotfruktsgratäng, sallad och bröd
Söndag: Coq au vin med kycklingfile med potatis och kokta morötter


Denna veckan är det faktiskt många frysfynd, de fyra första dagarna på veckan! Jag kan säga att min son har varit med och bestämt lite om maträtter!

I måndags fick jag mitt ex av boken Little red in the city! Som ett barn på julafton dök jag ner i den och bläddrade. Vilken välgjord och bra utformad bok! Verkligen ingående om hur man ska anpassa tröjor efter form och hur viktigt garnvalet är vid olika sorters tröjor. Trevlig, vacker och informationsrik!
En annan sak som jag gillar är att varje mönster visas på både stor och liten modell för det kan ibland vara svårt att föreställa sig hur en tröja ser ut i större modeller eftersom det mycket sällan porträtteras så.



Jag har stickat färdigt den modifierade Annis sjalen som svärmor ska få på sin 60 årsdag, den ska blockas så får vi se hur den ser ut ( kanske behåller den själv:)).

Lite slapp i soffan sedan till den ljuvliga sängen!




 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar