torsdag 3 maj 2012

Rensa eller inte?!

Idag har det blivit lite rens och röj i källaren, det gör mig verkligen glad att få rensa och ställa saker i ordning. Jag är långt ifrån färdig men en bra bit på väg!
När jag börjar närma mig ska jag visa lite bilder. Jag är verkligen lyckligt lottad att ha en så rejäl källare, den är ca 100kvm.
Människorna som byggde detta huset hade slakteri och rökeri här i många herrans år, fram tills ingång i EU och reglerna blev för stränga för små näringsidkare.
Så i stora delar av källaren är väggarna aluminiumbeklädda och hängkrokar finns kvar här och där! I uthuset finns det slaktbod, saltbod, rökeri och stall. Rökarna är väl det enda som fortfarande är i samma skick.
 
Försöker att lägga på en rem med min fabeltröja, är på sista ärmen som är tråkigast...
 
 
 
Eftersom jag vill börja med något nytt till OS så har jag lite att göra innan, ingen som känner igen det va?!
Har en Dahlia cardigan som gnager på samvetet också, den är så fin och garnet är galet underbart. Det är Manos Serena mjukt skönt och beroendeframkallande! Så varför fortsätter jag inte? Bra fråga, ju längre den ligger ju mer drar jag mig för att börja. Sätta sig in i mönstret igen osv...
 
 
 
Jag får ta mig i kragen snart, men det ligger ju liiiite fler ufon i små påsar runt stickhörnan. Jag vågar inte börja rensa där (jag som älskar att rensa) för då får jag svart på vitt hur mycket det är egentligen som bara ligger där...
Det måste vara det där tålamodet som gör att jag måste börja på nytt hela tiden! Ett passande ord HOPPLÖS!
 
Nu är det snart Criminal Minds på 5:an, så det blir att ryck med ärmen! Fortsatt trevlig kväll!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar