onsdag 9 maj 2012

Min första EFIT dag

Det här med ett foto i timmen är en lustig företeelse, således var jag tvungen att prova detta. Jag vet inte om jag fick med ett foto i timmen, efter ett tag blev jag lite förvirrad! Men det var roligt att se vad man faktiskt har åstadkommit under en dag.
Så här såg min dag ut!
 
07:45
 
Började med en kopp the i soffan, till min glädje så hade nya Interweave Knits kommit (som
jag prenumererar på) till iPadden. En mycket fiffig och nu helt oumbärlig manick!
 
09:00
Efter duschen gjorde jag mig i ordning för att åka till tandläkaren
och laga en trasig tand. Fixat barnvakt till sjuka P. för
tanden var i akut behov av hjälp!

10:30
På väg till tandläkaren i Karlstad efter att ha varit förbi jobbet och gjort
veckans tobaksbeställning. Det är inte lätt att vara oumbärlig! :)

11:30
Sitter och väntar på min tur.

12:40
Åker förbi stans bästa bageri, sjuklingen hemma ska få en liten bakelse.
Men i första handska jag åka förbi mamma
och pappa med lite bakelser.
Mamma fick en mycket tråkigt besked angående sin syster i dag,
så jag tänkte så länge det finns kaka finns det hopp,
och det finns alltid kaka!
Faktiskt ett citat ur en bok som fastnat.

13:30
Eftersom jag har blivit avvisad från mitt pysselrum/syrum, det ska bli ett
barnrum istället. Så har pysselrummet fått flytta ut i hallen,
detta tog jag mig ann på eftermiddagen.

15:30
Maken kom hem lägligt tills maten påbörjades och fick slänga sig in.

16:15
Här avnjuter vi vår gourmetmiddag med fiskpinnar och mos.
Men oj vad gott det var med mos, så längesen!

17:00
Minns ni skåpet med sängkläder som jag nyligen med stor omsorg satte hyllpapper i och sorterade?!
Jo visst är det detta! Nu fick det bli hem åt alla pysselgrejer och symaskin,
men visst blev det bra! Är över förväntan jättenöjd, min smarte man kom på detta.
Men vart tog då sängkläderna vägen? De fick flytta till en annan kattvindsgarderob
som i detta nu håller på att inredas med hyllor och annat, bilder kommer vid senare tillfälle.


18:00
Nu börjar sakerna komma på plats och det ser riktigt bra ut! På stolen hänger min
Juneberry triangle av Jared Flood, skön att ha när jag sitter stilla
och pysslar (har aldrig tänkt på vad fint den matchar stolen).

18:30
Eftersom allt annat har fått sig en omgång så tänkte jag att det var garnskåpets tur.
Fick lite beslutsångest i hur jag skulle på bästa sätt strukturera upp detta.
På andra bloggar så har jag sett tjusiga garngömmor som har
koordinerats efterfärg, det är ju väldigt
tilltalande för ögat, men praktiskt??

19:15
Nej jag kom fram till efter noga övervägande (med mig själv) att det mest praktiska
för mig är att garnet sorterat efter grovlek
och till viss del kvalitet. Så överst ligger de tjockaste ullgarnerna som t.ex Kampes tretrådiga,
Raggi, Eskimo mm. Vidare neråt till lacegarner längst ner,
för visst är det så att man först och främst
letar efter rätt tjocklek på garnet och sedan vidare till färgen,
jag hittar oftast mönstret först och sedan garnet. Fast det innebär INTE
att jag bara har sådana garn i mitt skåp och inga spontanköpta
svindyra `jag älskar att ta på och snosa på` garn!

20:00
Köpte med ett hett efterlängtat Mario Party 9 hem idag. Så kvällen avrundades med lite tvspel,
ett mycket uppskattat spel för alla åldrar, jag lovar!

21:30
Helt utmattad efter dagens göromål, blev det en välförtjänt paus i soffan med Paddan i knäet och House på tvn! Kvällen blev inte lång....
 
 

2 kommentarer:

  1. Gott med både mos och bakelse. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får passa på att svulla medans jag är gravid, även pm jag vet att jag får sota för det senare!!:)

      Radera