fredag 4 maj 2012

Lite att sy.

För ett tag sedan så sydde jag nya gardiner till vitrinskåpet. Jag är inte mycket för prydnadssaker och då är det svårt att ha ett snyggt vitrinskåp. Nu blev det både snyggt och praktiskt!





I väntan på att jag ska få gå på symaskinskurs, syr jag enkla saker med raksöm och sicksack. Jag har köpt tyg på IKEA som är tänkt att bli hissgardiner med knytband till vardagsrummet. Det kan ju inte vara för svårt!



För en gångs skull har IKEA ett riktigt fint tyg, passar bra här hemma.

Jag kommer inte ihåg i vilken tidning jag hittade denna bilden, men vilken ursöt himmelsäng! Det kanske kan bli ett projekt framöver. Jag måste verkligen puffa för en app som är så bra, smart och mycket användbar.




Den heter Evernote. I korta drag så använder jag den till att lägga in bilder, annonser, recept som jag hittar i böcker, tidningar mm. Bland annat bilden här ovan, jag har oxå bilder på fina vant och tröjmönster som jag har sett i tidningar och affärer, recept som jag vill prova nån gång.
Det blir som en app full med inspiration! Verkligen något att pröva på!

1 kommentar:

  1. Du kommer långt med raksöm och zickzack. Hissgardiner borde inte vara något problem. Lycka till!

    SvaraRadera