onsdag 16 maj 2012

Little red in the city

Igår var jag på stickcafe på Stick&Sy i Karlstad! Det var så himla trevligt, det var över ett halv år sedan jag var med sist. Vi fikade utbytte tips och ideer precis som det ska vara!
Jag bor ca 3,5 mil från Karlstad så det blir en bit att åka, de flesta andra kommer från stan. Men i Deje/Forshaga finns det inte så mycket att välja på, jag vet att typ pro har stickträffar på dagtid ibland men nja...
 
Hur som helst så fick jag ett bra boktips av min vän Marianne, Ysolda Teagues Little red in the city. Jag har inte mer än hunnit kika lite på modellerna i boken men den verkar vara mycket välgjord. Marianne lovordar den väldigt mycket, så jag ser verkligen fram emot att läsa den!
Jag beställde den på Ravelry, då får jag både e-boken och pappersboken till ett totalt pris av 360kr, frakten kostade runt 120kr.
 
 
 
 
 
Veckans matsedel är färdig och inhandlad.

Veckans matsedel v.20

Måndag: Kasslergratäng
Tisdag: Spagetti med köttfärssås
Onsdag: Kokt torsk med äggsås, potatis, ärtor
Torsdag: djävulskyckling med ris och rostade rotsaker, olivsås
Fredag: Pasta med baconsås, paprika,gurka
Lördag: Färsbiff med stekt lök och potatis, brunsås, sallad
Söndag: Fiskgratäng med dillsås


Veckans frysfynd blev köttfärssås och spagetti.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar