tisdag 31 juli 2012

Prestationsångest

Idag har det varit en riktig slappdag, har plockat lite annars minsta möjliga. Naturligtvis så har OS varit på hela dagen, det luktar medalj på singelrodd vilket glädjer mig efter Pekings besvikelse.
 
Plockade den första chilin i växthuset igår så idag bestod maten naturligtvis av ..... Chili con carne med köttfärs, lättlagad och underskattad husmanskost med massor av nyttigheter!
 
Som jag har nämnt tidigare så känns det som att jag har tunga ok som hänger över mina axlar med allt som jag 'måste' sticka färdigt inom det närmaste. Jag tappar inspiration, lust och viljan att fortsätta. Det är ytterligarre en anledning att jag inte stickar på beställning. Så helt otippat har jag ängnat min dag åt att bl.a brodera, vilket jag inte har gjort sedan slutet på 90-talet. Jag har massor av påbörjade dukar, tavlor, bonader som bara ligger i sin ensamhet i en kista.
 
 
Så idag tog jag mig an denna väggbonad som jag verkligen skulle vilja få färdig för att sätta upp. Det blir att brodera så det brinner i tygen innan lusten försvinner och inte vaknar föränn nästa decennium igen!
 
 
Och sådana här armband har jag inte sett till sedan tonåren, ska göra mig ett tänkte jag. Armbandet på bilden blev det inget av, hade tagit till för lite garn så den blev lite kort. Det får bli ett bokmärket eller så.
 
Sverige fick sin första medalj idag om någon möjligtvis har missat det. Silver i fälttävlan, närmare ett guld som hon var existerar förmodligen inte men så är sporten!
Missa inte semifinalen med Lassi Karonen imorgon, spännande!!
 
Ha en god afton!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar