söndag 22 juli 2012

Sjalar, sjalar, sjalar

Just nu TROR jag att jag håller på med (det är förmodligen flera stycken till) 3 sjalar och en scarf. Som om inte det skulle räcka så måste jag snart börja med en Leftie av Martina Behm. Hon gör bra, enkla och fina mönster.
 
 
Och detta är sannerligen inget undantag!
 
 
 
En Haruni finns med på listan.
 
 
Även en Citron i mjukaste Malabrigo Lace i fuschia med pärlemofärgade pärlor.
 
 
 
Såklart också Rockefeller som jag har kommit drygt hälften av första ledtråden. Jag bara fattar inte hur snabba endel är som redan efter första dagen gjort färdigt den... Är det mycket ledigt tid till stickning eller rasande snabba stickerskor, kanske en blandning av båda... Jag vet bara att jag får liiite prestationsångest, får lägga på en rem eftersom jag så gärna vill börja på andra ledtråden!
 
 
Detta är scarfen som jag stickar på, är tänkt att jag ska ha den på ett bröllop som jag ska på om mindre än 3 veckor, hua hur ska detta gå. Denna är med i boken Jane Austen knits och stickas egentligen i något ullgarn men jag har valt ett lila lingarn.
 
Jag glömde visst Gratituden som måste vara färdig till den 24 augusti. Jag får nog skapa mig en jäkla massa sticktid om detta ska gå hem. Det är därför som jag hejdar mig och samtidigt tvingar mig till att skapa en karaktär som saknas, annars så kommer jag att börja på denna Leftie som jag trånar efter...
 
Men för guds skull vad ska jag med alla dessa sjalar till?!
 
 

2 kommentarer:

  1. Jag kan inte bestämma mig för vilket garn jag skall som kontrastfärg. Bottenfärgen skall vara natur men resten....Jag skall alltså börja på en Leftie.
    Kolla min matblogg: ffskafferi.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Eller hur är den fin, du är ju den snabbaste stickerskan som jag känner så den är väl färdig på ett par dar! Kollade in din matblogg och sitter här hemskt sugen på en Jolly Butcher macka!!

    SvaraRadera