tisdag 7 augusti 2012

Scrapbooking

Vänner till mig gifter sig på fredag och önskar sig bidrag till sin bröllopsresa. Jag har alltid tyckt att det är så tråkigt att lämna över ett kuvert med pengar i när någon har bemärkelsedag. Så då tänkte jag att en sparbössa där de kan förvara alla sina resepengar i vore ju praktiskt! Eftersom pyssel i alla former har följt mig genom livet så har jag även samlat på mig en diger samling av scrapbooking prylar.
Ett samordnat kaos blir det gärna när man håller på ( har fortfarande städet kvar ).
 
Det har tagit sin lilla tid att fundera, klippa, organisera, flytta, klistra, skriva. Men idag blev jag äntligen färdig! Det är några fler som ska vara med och lägga i pengar i bössan, så det kommer åtminstonde att ligga 1500 kr i från början och förhoppningsvis blir den uppskattad och använder den som sitt tänkta syfte.
 
 
 
 
 
 
 
Jag blev ganska nöjd med resultatet och jag hoppas att mottagarna oxå blir det!
 
Den senaste veckan har foglossningen gjort sig ORDENLIGT påminnd i allt jag gör. Så det går inte ens på halvfart här hemma, tupplur varje dag och hushållssysslorna blir sakta men säkert eftersatta. För bara att dammsuga gör rejält ont i rumpen. Bara sex veckor kvar, bara sex veckor kvar...
 
Jag har faktiskt även gjord färdigt gratituden, ska bara få min kära man att hjälpa mig att blocka den. Att krypa på golvet är inget jag föredrar just nu.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar