söndag 1 juli 2012

Min Dahlia

Äntligen ligger denna underbara tröjan på blockning i väntan på att bli buren! Dahlia cardigan är färdig!
 
Nu återstår att vänta på att den ska bli torr så jag kan prova den, lika spännande varje gång. Den kan ju lika gärna vara för stor. Självkännedom är mycket bra att ha, börjar tvivla på min just nu. Har alltid trott att jag stickar fast, vilket jag säkert gjorde i början av min stickkarriär. Men när jag började att mäta upp tröjans storlek stämde ingenting, alldeles för stor åt alla håll... Jag har väl blivit en mer avslappnad stickare med åren!
 
Eftersom jag knappast är känd för mitt tålamod så speglar det även av sig här, jag turboblockar mina alster med en fläkt som blåser torrt på ett nafs! Behändigt när nyfikenheten är stor! Detta är förövrigt första gången som jag använder blockningsvajer, svetstråd som kära maken har gett mig. Det ser väldigt proffsigt och rakt ut. Det jag undrar är hur kanten blir när det har torkat, så att den inte blir vågig.
 
 
Här är orsaken till att jag föll för denna tröjan, spetsmönstret på ryggen. Helt enkelt underbar! Är såå spänd på att få prova den imorgon, återkommer med uppdateringar!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar