söndag 29 juli 2012

Sista dagen på semestern

Under veckan har vi varit hos ett par vänner och sovit i militärtält. Det var en prövning, att campa i 8:e månaden var möjligtvis inte något som jag kommer att utsätta mig för igen! Lite smått ledbruten efter en dåligt pumpad luftmadrass och en sovsäck som var som ett korvskinn efter ett par vändningar... Men det var kul, vi hade det så himla trevligt och vädret kunde inte varit bättre!
 
Idag är sista dagen på semestern, imorgon börjar havandeskapsledigheten! Såå skönt att inte behöva gå tillbaka till jobbet. Vet inte hur jag skulle ha orkat det faktiskt, att stå hela dagarna och streta och bära utemöbler, sopsäckar och tunga varor. Känner mig tacksam och priviligerad.
 
Känner mig mycket nöjd över dagen som gått. På förmiddagen rensade vi i garderober och byråar, bland kläder och prylar. Måste skapa och byta plats på lite saker inför den nya familjemedlemmens ankomst. Grabben ska byta rum, spjälsäng och skötbord måste ta plats igen!
På eftermiddagen sprack molnen upp och solen sken så härligt, så jag tog ett tag med staketet runt altanen. Jag har ju fortfarande en förhoppning om att det ska bli färdigmålat i år. Senast vi kunde måla var i maj när solen sken i mer än några timmar åt gången. Jag målade färdigt några sektioner under 4 timmar, kan villigt erkänna att jag inte är snabbe ville just nu men det blir något gjort i alla fall!
 
Jag är ganska dålig på att bära med mig eller ens använda mig av mina kameror när jag tar mina bilder till bloggen. Jag har en Casio kompakt kamera som ligger i handväskan och en Canon EOS 450D systemkamera som allt som oftast ligger hemma. Men det är ju så smidigt att ta kort med iPhonen och bara skicka iväg till t.ex flickr. Det blir inga kort i världsklass men de duger. Jag har pimpat min telefon med lite appar för att förbättra kvaliteten på bilderna. Jag använder mig oftast av camera+ när jag tar foton och snapseed när jag förbättrar bilden.
 
 
Snapseed är en förvånadsvärt bra app med mycket funktioner som kan jämföras med dyra varianter till datorn. Om ni som jag tar mycket kort med telefonen så rekommenderar jag verkligen denna prisvärda app som var gratis när jag laddade ner den!!
 
Nu sitter jag som en hög i soffan och tittar på OS simningen som inte gick Sveriges väg, stackars Sarah som fick blott en fjärde plats. Men vid 18år ålder har hon framtiden för sig, duktig!
 
 
Här syns en skymt av en stickad duk som jag köpte på Kärnåsen av en duktig kvinna som sålde massor av fina dukar. Där köpte jag även ett par underbara tumvantar som en kvinna från ekshärad hade stickat. Jag har svårt att slutföra sådana projekt som innebär 2 st av något, hopplös!
 
 
Jag är väldigt nöjd med dessa och de sitter som om de var tillverkade till mig!
Nu håller vi tummarna för våra idrottsmän och kvinnor i london och hoppas på många framgångar.
 
Dax för denna slitna kroppen att masa sig i sängen. Sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar