torsdag 21 juni 2012

Nalkas ljuva sommar?!

Igår var det vackert väder och dagen idag verkar bli lika underbar! Det skulle ju vara trevligt om det vore hyggligt väder imorgon när det är midsommar.
Hos oss har vi som tradition att vi samlas här på dagen och äter midsommarlunch, sedan förbereds för 5 kampen som vi roar oss med hela eftermiddagen. Lite mingel innan den obligatoriska grillningen till middag. Vi delar på all mat med tillbehör så det blir rättvist för alla. Jag gör efterrätten en självpåtagen uppgift såklart.
Jag tänkte ge mig på att göra glass, för första gången. Jag hittade en mycket intressant och innovativ idee i detta ämne, jag återkommer med bilder och förklaringar när jag kan ge ett omdöme!
 
Förra året följde sonen med sin farmor med man till Stockholm över midsommar, kusinerna bor där. Så också i år. Det känns faktiskt skönt och veta att han har en midsommar som är med mer fokus på barnen än tvärtom. Även om jag alltid är väldigt måttlig i mitt drickande (just nu inget) så är ju inte alla vuxna det.
 
Jag har alltid gillat vimplar i alla dess former och färger men inte kommit för mig att göra eller införskaffat någon. Men när jag fick ideen om att det skulle passa väldigt bra i köksfönstret, satte jag i gång och sydde en liten. Fönstret är litet och det skulle inte passa sig med någon gardin. Det blev så bra som jag föreställt mig om inte lite bättre till och med! Jag blir lycklig varje gång jag tittar på den och känner mig nöjd!
 
 
 
Färgåtergivningen är inte den bästa men känslan finns där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar