måndag 4 juni 2012

Dahlia cardigan

Konstigt att vädret har sådana humörsvängningar, eller är det vi som aldrig vänjer oss?! Ena veckan 25 grader varmt och högsommar, andra veckan regn, kallt och hot om snö. Egentligen så tycker jag att det är charmen med vårt land att vi har årstider, men när jag har lagt upp en plan om att måla färdigt vårt staket i år så sabbar det planeringen. Jaja det gäller att anpassa sig och ta vara på dagarna när de kommer!
 
Som utlovat tog jag ett kort på clubsandwichen, det som tydligt syns är att jag gillar purjolök (ser ut som en hög med lök haha). Det var delikat som vanligt!
 
 
 
Det blir lite stickning mellan varven också, mest på kvällarna. Igår stickade jag färdigt fram- och bakstycket på Dahlia och fästade alla trådar. Bara ärmarna kvar! Är nöjd med mig själv, har varit sååå sugen på att börja på något nytt men har motstått! Och det har ju resulterat i att flera projekt har blivit klara! Fast jag vet att så fort denna koftan är klar så kommer något nytt att sitta på stickorna, förmodligen något ur Ysoldas bok...
 
 
 
 
Det ser nästan ut som en filt, det är en smart konstruktion på kofta utan sömmar. Det enda som jag har sytt är över och underkant på ryggpanelen. Det enda jag oroar mig för är just de kanterna.
De är avmaskade och det blev inte så elastiskt som jag hade velat. Än har jag inte hittat en avmaskning som jag är nöjd med, jag provade många när jag skulle avmaska Annis sjalen. Tips tas tacksamt emot!
Eftersom sömmen går från axel till axel så är jag rädd att det ska sträna.
 

Idag är jag ledig och tillbringar stor del i tvättstugan. Tvättade det mesta under helgen, men stryk och mangeltvätten sinar sällan! Jag har tänkt att börja tvätta och stryka bebiskläder, barnvagnstyg mm mm. Vill vara i fas om saker kommer emellan.
 
 
 
 
 
Dessa vackra blommor fick jag på vår bröllopsdag! Älskar blommor!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar