söndag 22 april 2012

Sköna Söndag

Lediga helger är alldeles underbara! Började dagen med att äta havregrynsgröt med krossade linfrön, äppelmos och mjölk. Gott för magen, att vara gravid och äta järntabletter underlättar inte precis med regelbundna toabestyr.

Satt sedan vid datorn en stund och pysslade med bloggen, en hel del med att ändra, lägga till och designa. Riktigt kul men jag har en känsla att den kommer att ändras en hel del efter vägen om jag känner mig själv rätt! Insåg när jag satt och lade in mina blogglistor att namnet på min blogg är allt annat än orginell, ta en titt under listan med Husmödrar! :)

Min kära make skötte tvättbestyren i källaren idag! Tvättade, torkade och bärde upp till mig att vika in i garderoben. Så gullig och omtänksam. Jag är så trött nuförtiden, minns inte att jag under så lång tid var så här trött under min förra graviditet. Är i vecka 18 på tisdag, som dessutom är datumet för vårt ultraljud!! Längtar efter att få reda på könet, jag har hela tiden trott att det är en flicka. Jag har tillochmed börjat sticka en kofta som är brun lila och rosa, stackare om det är en gosse.

Hyllpappret kom på plats idag, är mycket nöjd. Det blir lite gladare i den annars ganska tråkiga garderoben. Ett till plus är att det blev rensat och ordnat bland sängkläderna! Har den senast månaden varit på ett riktigt rensarhumör, undrar om det är att jag 'boar' mig, det var så sist också.

 

Kycklingen till middagen blev saftig och mör. Jag fick även världens bästa betyg från min kräsna 5årige son, -Mamma det här var skitgott! Han gillade inte rotfrukterna som fick en distinkt smak av citron men kycklingen trycktes in. Jag gjorde en superenkel sås till som passade utmärkt.

2dl creme fraiche och 2msk kycklingfond som jag värmde upp. Ett recept från Matklubben. Enkelt att variera med andra sorters fonder tex oxfond, fiskfond osv...


 

Det blev ett före foto men när maten väl var färdig så var vi vrålhungriga..

Eftersom det är söndag så får man unna sig lite efterrätt, idag fick A bestämma och då blev det marängsviss med hemmagjorda maränger! MUMS!

Ohh glömde nästan att jag började en prenumeration på Storytel, hittills smidigt och enkelt. Man får dessutom ge bort 5 ljudböcker till sina vänner. Nu kommer det bli lyssnande av, första boken blev Eldvittnet av Lars Kepler.

Nu blir det tv och fortsatt stickning på min Haruni som är en väldigt behaglig tvstickning.

Ha en bra början på den kommande veckan!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar