torsdag 26 april 2012

60års presenten.

Igår var jag på stickcafe, den första sedan november! Såg verkligen fram emot det. Det trista var att vi blev bara tre tappra stickerskor. Men det var mycket trevligt ändå!
 
På tisdagen var jag och min man på ultraljud, det är en så fantastisk upplevelse att få se sitt lilla barn ligga och röra sig inuti livmodern! Tårarna rann och jag kände enbart lycka. Alla små tvivel som man går och bär på bara förvann när man ser att allt det väsentliga finns och sitter där det ska!
 
För tredje gången besökte jag min kiropraktor idag, förhoppningsvis sista gången för nu. Jag har fått order om att stretcha rumpmusklerna 4 gånger per dag och gå promenader.
Japp stretchingen blir inga problem men att komma ut på promenader tillräckligt ofta vette fasen. Kanske låter fånigt men när jag har jobbat hämtat P på dagis och lagat mat så är jag såååå trött. Har aldrig varit med om maken, ända sedan vecka 6-7 har jag varit näst intill en zombie. Det går väl över nån gång:).
 
Passade på att gå till Karlstads bästa garnaffär när jag för en gångs skull var i krokarna. Min svärmor fyller 60år i augusti och jag har klurat på vad jag ska göra till henne. Hittade ett helt underbart garn (såklart) Ullcentrums silke/cashmere i härligt cerise färg, Ann på garnaffären föreslog sjalen Annis, perfekt! Var ute efter något lätt som kan användas som accessoar. Det kommer att passa C som handen i handsken (hoppas jag).
 
 
Bilden lånad från Ravelry
 
Jag hinner inte med så mycket när jag jobbar kvällen och den här veckan har det blivit så, med lite byten hit och dit, att jag har jobbat 3 kvällar av 4. Helgen går också i arbetets tecken, så till veckan finns det lite att ta igen. Baka och laga mat är speciellt sådant som blir undanskuffat, men jag har sådan tur att min man A är duktig på att laga mat. Det var faktiskt han som lagade all mat de första 5åren av vårat förhållande, när jag sedan var tvungen att lära mig eller svälta så har jag lärt mig att uppskatta det.
 
Ska försöka att börja med Annisen ikväll så jag får se om garn, mönster och nålstorlek passar ihop!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar