onsdag 28 november 2012

Värma liten

Att göra något gott känns bra i själen. Att hjälpa någon eller hjälpa andra efter egen förmåga tycker jag är en självklarhet. Det krävs så lite för att kunna göra bra saker för andra!

Jag stickade en kofta i rester av raggsocksgarn, det kostade inget endast lite tid. Den skickas till Eriks hjälpen som skickar ner den till Afrika för att värma små barn. Jag insåg senare att storleken kanske bli som ett tält, men den värmer i alla fall!

Undrar om det är den stundande julen som griper tag i hjärtat och gör att man vill anstränga sig mer?!

Jag har hört mig för om det finns någon organisation eller liknande som tar emot fina leksaker och ger som julklappar till familjer som inte har pengar att köpa egna. Jag har massor med leksaker i källaren som ingen längre leker med.

Om någon har något bra tips, hojta!

1 kommentar: