fredag 2 november 2012

Sakta men säkert....

Som vissa kanske har gissat så har min familj utökats med en vacker liten flicka! Hon föddes 25/9 3395g tung och 52cm lång. När hon kom hade vi lite namn på lut men hon var en exakt kopia av sin bror så de flesta gick i stöpet... Men tillslut bestämde vi oss för Maja!
 
Så sakta men säkert börjar jag återvända till livet. Det har varit mycket sömnlöshet och brist på ork men efter 5 veckor börjar jag skönja en dygnsrytm. Med planering för dagen får jag kanska mycket gjort! :)
 
Just nu håller jag på att baka för fulla muggar. Sonen fyller 6 år på onsdag och jag har fått en diger lista på kakor och bullar. Än så länge har jag hunnit med drömtårta, bondkakor, chokladtoscarutor, kolasnitt och syltgrottor.
 
 
Jag hade ingen hallonsylt så det fick bli fyllning med jordgubbssylt och lemoncurd, det blev minst lika gott!
 
 
Pippitröjan passar bra och den lilla modellen blev jättefin i den!
 
Jag har stickat en poncho/tröja från ett mönster som vi fick när vi var på Granhammar. Ett bra mönster som är oberoende av garn och inga bestämda storlekar. Man tar två mått på mottagaren och stickar där efter, fiffigt!
 
 
 
Man kan välja om man vill ha den rak, figurformad eller klockad. En vacker dag ska jag göra en åt mig själv, de är mycket snygga i vuxen storlek. Garnet till denna är Zauberball Stärke 6. Det gick åt drygt halva nystanet. Ett väldigt härligt garn att sticka med enda nackdelen är priset, jag köpte det för 185kr för 100g på Granhammar.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar