torsdag 6 september 2012

Pippikofta

 
 
Det blev en kofta med Pippitema oxå! Jag gillar enkelheten, fast med guldkant. Den hade ju blivit ganska slätstruken utan något mönster, barn ska ha färg!
 
Detta är i Svarta Fårets nya garn Ulrika, 100% superwash ull. Garnet är som mjukaste merinoullen även efter tvätt, ett perfekt och prisvärt barn/babygarn!
 
Mönstret kommer från bloggen Brown Stitch och mönstret Little Coffee Bean.
 
 
Jag har ett tag letat efter en anslagstavla att sätta upp lappar och komihåg grejer på. Men det visade sig inte vara så enkelt. jag hittade inte ens en tavla som var magnetisk. Så jag fick helt enkelt tillverka en egen!
 
 
 
Hittade en gammal IKEA ram i källaren som inte var till användning, sprayade den vit. I uthuset hittade jag hönsnät som satt på ena väggen, det har varit ett gammalt slakteri här så det finns fyndigheter, och klippte till en bit. Lite lim och häftklammrar så var den färdig! Mycket enkel, stilfull och användbar! Nu när sonen har börjat skolan (0:an) blir det genast mer att hålla reda på så det är praktiskt att ha allt på ett ställe.
 
Ohh på lördag ska jag följa med tösera Veronica och Marianne till Granhammar över dagen. Det ska bli riktigt trevligt! Marianne har anmält oss till en ostkurs oxå blir det god mat, mycket stickning och trevligt sällskap.
 
Bara det inte händer något oförutsett innan, jag är i vecka 37 så nu kan det sätt igång jämt när som helst, men på söndag är det helt OK!! :)
 
Nej nu ska bläddra lite i den nya Hembakat innan sonen kommer hem och se om inspirationen överstiger kroppens motvilja!
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Fin kofta!!!! och anslagstavla! Ska de bli en liten?!?!? VA kul! Hoppas han/hon dock väntar så du får lite oststickning!

    SvaraRadera